BUCURIA DE A FI PRIMUL
Din păcate, prea puţin se mai vorbeşte astăzi de şeful de promoţie al unei instituţii de învăţământ. Este eroul de câteva clipe al unei serbări de premiere, de la sfârsit de an şcolar care se pierde, apoi, în neiertătorul anonimat. Arareori, când un truditor al şcolii, doreşte să scoată la lumina cunoaşterii şi asemenea “eroi” ai învăţăturii, le mai consemnează numele în monografiile unor unităţi şcolare,aşa cum a procedat şi distinsul profesor Grigore Buduru, în lucrarea sa “Encilopedia maioresciană”.
Dintre şefii de promoţii ai Colegiului Naţional “Ion Maiorescu” din anul 1873 până în prezent, doar 8, din cei 95 au absolvit cu nota maximă. Printre ei – compozitorul Ioan Băjescu-Oardă, academicianul Dinu Constantin T. Moraru, lectorul universitar Gabriela C. Habor.
Se cuvine să mai amintim şi alte nume ale şefilor de promoţii: poetul Emil Gulian, regizorul Ion Maximilian (fostul soţ al artistei Stela Popescu), poetul Petre Ghelmez, avocatul Petre Copoiu, prof. univ. dr Ion Adameşteanu. prof. univ. dr. Marin Şt. Chiriţescu-Arva.
Puţini ştiu, însă, că şi destul de mulţi profesori, de la diverse unităţi de învăţământ giurgiuvene, au fost şefi de promoţii ai Colegiului Naţional “Ion Maiorescu” : Dumitru Burlacu, Laura Lascu, Călinescu ( Bicu) Mura, Mihaela Ghelmez, Iulian Viorel Dincă.
Acestora li se alătura: Mireanu Ortansa-Ana, Horia Dragoş Ştefan Manda, Denisa Elena Ionete, Daniela Alice Mustăreaţă, Gabriela G. Habor, dar şi studenţii de astăzi: Aura Laura Mârlogeanu, Ramona Simionescu-Roxana, Ana Maria R. Stănică şi Ioana Jinga.
Aparaent, doar nume, însă cu o puternica rezonanţă în şcoala giurgiuveană. Nume care ar trebui să devină cunoscute pentru elevii de astăzi. Nume care pot constitui temele unor lecţii de dirigenţie, subicetele unor dezbateri de educaţie în familie.
Şi. de ce nu, ideia unei reuniuni educative: “Bucuria de a fi primul” , care să adune, la sunetul cristalin al clopoţelului, şefii de promoţie. Va fi o puternică lecţie de viaţă.
Elevii de astăzi mai au încî nevoie de modele.Modelele sunt în preajma nostră. Nu ni se oferă, însă, şansa de a le cunoaşte.
Am făcut referire doar la Colegiul “Ion Maiorescu”. Toate liceele şi Grupurile şcolare au asemenea valori care au sporit caratele învîţământului giurgiuvean. Nu trebuie daţi uitării.
Emil TALIANU