Get Adobe Flash player
+37
°
C
+38°
+23°
Giurgiu
, 22
+39°+24°
+39°+23°
+37°+21°
+39°+23°
+38°+21°
+39°+21°
Prognoză pe 7 zile
ziare.antena3.ro

Arhive

„CO-WANDA”, convenție internaţională pentru managementul deșeurilor pentru navigația interioară pe Dunăre

apdf 1 GIURGIUVEANULÎn cadrul unei conferinţe de presă, susţinută astăzi, 12 iulie 2013, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Fluviale S.A. Giurgiu, Dănuţ Ofiţeru, director general adjunct al acestei companii, a oferit mass mediei locale detalii pe tema Proiectului „CO-WANDA” (COnvention for WAste Management for Inland Navigation on the Danube/ Convenție pentru managementul deșeurilor pentru navigația interioară pe Dunăre). Alături de Dănuţ Ofiţeru şi de echipa de proiect s-au mai aflat reprezentanţii Gărzii de Mediu, Agenţiei pentru Protecţia Mediului, Consiliului Judeţean, A.N. Apele Române, Căpităniei Portului, precum şi deputatul de Giurgiu Florian Nicolae.

Potrivit managerului de proiect, Dănuţ Ofiţeru, acesta a debutat cu succes, în data de 1 octombrie 2012, fiind implementat de 11 parteneri, cu co-finanțare prin Programul de Cooperare Transnațională Sud Estul Europei al Uniunii Europene, fiind unul din cele 37 de proiecte aprobate dintr-un total de 342 de cereri de finanțare depuse.

Având la bază concluziile proiectului „WANDA”, ce a avut o durată de trei ani și a fost finalizat de curând, obiectivul cheie al initiativei CO-WANDA este acela de a schița o Convenție Internațională pentru managementul deșeurilor generate de nave, care să fie valabilă pentru toate țările dunărene.

Dănuţ Ofiţeru a precizat că experții din cadrul consorțiului CO-WANDA, reprezentanți a nouă țări danubiene, vor efectua o multitudine de activități în următoarele 24 de luni în cadrul proiectului, ce vor facilita implementarea unui sistem transfrontalier, modern de management a deșeurilor generate de nave de-a lungul Dunării.

apdf 2 GIURGIUVEANUL

„În colaborare cu actorii din domeniul transportului pe căile navigabile interioare vor fi analizate activitățile asociate deșeurilor derulate la bordul navei, ce se vor axa pe prevenirea producerii reziduurilor, transferul de cunoștințe și îmbunătățirea serviciilor oferite. Mai apoi se vor identifica măsurile adecvate ce trebuie adoptate și vor fi integrare nevoile utilizatorilor. În plus, în cadrul proiectului vor fi realizate concepte de dezvoltare a infrastructurii, ce vor fi folosite ca bază pentru stabilirea de-a lungul Dunării a unei reţele de ultimă generaţie de facilităţi de colectare a deşeurilor. În acest fel se vor reduce simțitor riscurile de apariție a deversărilor ilegale de deșeuri și se va contribui la protejarea ecosistemului Dunării”, a mai arătat Dănuţ Ofiţeru.

Se vor realiza și mai apoi se vor pune în practică aplicații ce pot veni în ajutorul comandanților de nave, operatorilor de flotă și administratorilor facilităților de colectare a deșeurilor pe parcursul procesului predării reziduurilor.

În vara anului 2013 se vor derula acțiuni pilot ce vor permite navelor să predea reziduurile de hidrocarburi de la bord în mod gratuit, la anumite puncte de colectare. Dacă doriți să vă implicați în aceste acțiuni pilot, trebuie doar să obțineți o vinietă electronică de pe site-ul proiectului CO-WANDA.

În plus, serviciile de informare fluvială – RIVER INFORMATION SERVICES (RIS), care au un potențial deosebit pentru susținerea predării organizate a deșeurilor, vor fi testate în detaliu. Acestea vor fi testate pe durata implementării acțiunilor pilot în Ungaria, Serbia și România. Aceste aplicații vor consta în instalarea de echipamente la bordul navei care vor ajuta navigatorii să folosească facilitățile de colectare/eliminare a deșeurilor, precum și utilizarea unor soluții pilot la mal pentru a asigura recepția fără probleme a navelor și a deșeurilor de la bord. Acțiunile pilot vor permite colectarea de date statistice și de impresii vizând sistemul. Acestea vor constitui input-ul necesar pentru un sistem RIS viitor ce va susține managementul deșeurilor, astfel asigurând funcționarea în mod ecologic a transportului pe căile navigabile interioare.

În alocuţiunea sa, deputatul Florian Nicolae şi-a arătat susţinerea totală faţă de astfel de proiecte mai mult decât necesare pentru comunitatea giurgiuveană, fiind o şansă care ar putea-o scoate din zona defavorizată.

„Energia noastră pe care ar trebui să o valorificăm este Dunărea, de aceea, noi ar trebui să ne mobilizăm pentru atragerea proiectelor Dunării”, a menţionat, printre altele, deputatul Florian Nicolae.

2 Responses to „CO-WANDA”, convenție internaţională pentru managementul deșeurilor pentru navigația interioară pe Dunăre

    Advertisement

    Arhive