Administrația Județeană a Finanțelor Publice Giurgiu: ÎNREGISTRAREA ÎN „SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL” (SPV) – PERSOANE JURIDICE – potrivit Ordinului 1090/2022
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Giurgiu, informează contribuabilii persoane juridice/entități fără personalitate juridică că se pot înregistra în SPV cu certificatul calificat deținut de: persoana juridică sau de entitatea fără personalitate juridică; persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică.
Cererea de înregistrare cuprinde obligatoriu: a) datele de identificare ale persoanei fizice,persoaneijuridice sau ale entităţii reprezentate/împuternicite/reprezentantului; b) calitatea de reprezentant sau de împuternicit; c) numărul de telefon mobil valid al reprezentantului sau al împuternicitului; d) acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV; e) documentul semnat cu certificat electronic calificat care atestă calitatea de reprezentant desemnat sau împuternicit sau documentul electronic copie a imaginii documentului care atestă calitatea de reprezentant desemnat sau împuternicit; f) adresa de poştă electronică; g) elementele de identificare a certificatului calificat.
Împuternicirea/Procura trebuie să îndeplinească cumulativ, condiţiile:
– împuternicirea sau mandatul de reprezentare este generală/general pentru toate operaţiunile din SPV;
– împuternicirea sau mandatul de reprezentare conţine acordul cu privire la accesul la informaţiile referitoare la istoricul acţiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
– sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV.
Cererea de înregistrare în SPV, se aprobă prin modalități:
– la distanță, pe baza certificatului calificat( împuternicirea/procura care a îndeplinit cumulativ condițiile, este în formă autentică și este semnată cu certificat calificat de reprezentantul legal /notar, după caz)
– aprobare la ghișeul ANAF, pentru situațiile: împuternicirea/procura este o copie a imaginii documentului care atestă calitatea de reprezentant desemnat/împuternicit; informațiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica; – din verificarea documentului rezultă că acesta conține informații incomplete sau incorecte. În termen de 10 zile solicitantul se prezintă la orice ghișeu ANAF, cu :a) numărul de înregistrare atribuit; b) documentul de identitate, în original; c) să depună documentul din care rezultă calitatea de împuternicit/reprezentant legal/reprezentant desemnat în original sau copie legalizată, după caz.