Contractul de reconstrucţie a podului de la Grădiştea, deblocat după 15 ani!
Un pas decisiv pentru ștergerea unei rușini naționale în domeniul feroviar.
După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de calea ferată București- Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1).
Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:
- pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia.
- reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă.
- deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni.
Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.
Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile.
ISTORIC:
Podul de cale Ferată Giurgiu este parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869).
Acesta s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005.
Comandat de Partidul Naţional Liberal, Filiala Teritorială Giurgiu, cod mandatar 11200025