Faimosul Orient Express a poposit astăzi în Gara Giurgiu Nord! Cine i-a „întâmpinat” pe turişti VEZI AICI
Celebrul tren Orient Express, care face traseul dintre Paris şi Istanbul, a fost astăzi, la ora 11:00, în Gara Giurgiu Nord. Trenul Orient Express a sosit, luni la prânz, în gara din Sinaia, garnitura fiind aşteptată pe peron de localnici şi turişti, dar şi de o fanfară, iar la Giurgiu, în afară de autorităţile implicate în bunul mers al călătoriei, turiştii au fost întâmpinaţi de câţiva câini maidanezi!
Pe peron, doar trei giurgiuveni au avut curiozitatea să vadă Orient Express-ul, în rest fiind de faţă ceferişti, jandarmi şi poliţişti de frontieră.
În scurta oprire din Gara Giurgiu Nord angajaţii CFR au schimbat cele două locomotive româneşti cu una bulgărească, aceasta urmând a transporta luxoasele vagoane pe teritoriul Bulgariei, pâmă la graniţa cu Turcia.
Traseul Paris – Istanbul este parcurs în şase zile, iar preţul călătoriei costă circa 10.000 de euro, însă cei cu dare de mână spun că merită acest „efort”. Călătoria cu trenul pe această rută este o atracţie turistică încă din anii 30. Turiştii de astăzi se bucură tocmai de atmosfera interbelică pe care o oferă interiorul garniturii. Deşi cei mai mulţi dintre turişti sunt afacerişti sau nobili, printre ei sunt şi oameni obişnuiţi, care doresc să experimenteze o dată-n viaţă o călătorie cu trenul din Occident până la porţile Orientului. În România, trenul opreşte în staţiunea Sinaia, unde este vizitat castelul Peleş şi mănăstirea Sinaia.
Orient Express este numele unei linii feroviare de distanţă lungă, pentru pasageri, care a fost iniţial operată de Compagnie Internationale des Wagons-Lits (Compania Internaţională de Vagoane de Dormit). Ruta ei s-a schimbat de multe ori. Deşi originalul Orient Express a fost o simplă linie feroviară internaţională, numele ei a devenit, în timp, sinonim cu călătoria de lux.
Deşi marea glorie a cunoscut-o în anii ’30 ai secolului trecut, primul Orient Express datează tocmai din 5 iunie 1883, când un tren pleca din gara din Paris pentru a ajunge, la capătul unei călătorii de mii de kilometri, la Constantinopol (actualul Istanbul).
Pe atunci, călătoria nu era una de agrement, ci una în interes comercial. Mai mult, nu tot traseul era parcurs pe şine. Cu trenul se ajungea de la Paris până la Smârdan, în apropiere de Giurgiu, de unde călătorii erau preluaţi de un feribot cu destinaţia Ruse. Aici, erau aşteptaţi de un alt tren, care îi ducea la Varna. În fine, de la Varna la Costantinopol se ajungea pe apă, cu un pachebot (navă mare, rapidă, care transportă călători, colete poştale şi mici cantităţi de mărfuri).
Primul an în care s-a călătorit fără oprire până la Istanbul a fost 1889.